y a d d e u
home twitter facebook official +follow
disclamiar
annyeong guise
yad rabiaun {21} malaysian

chat
leave footsteps

credit
thanks bih

©nurin
thank you bih

« back
next »
#GellWellSoonHyeri
January 17, 2014 - 0 comment

Bonjour .__.v

Writing this while eating, at this late night.

Boleh dikatakan bosan. Mata dah perlahan mengantuk, tapi tak mahu tidur. Esok cuti lagipun, susah dapat peluang untuk tidur lambat macam ni seperti hari biasa sesi persekolahan. Ahad ni pun cuti, dapatlah aku rehat lebih dari biasa. Bangun pun boleh lewat-lewat sikit. Inilah kehidupan seorang bujang bermasa hadapan gelap.

As the title, curious? Tadi aku buka Facebook sendiri, jadi aku baca status yang telah ditulis oleh rakan-rakan yang kenal. Scroll down perlahan-lahan, sekali terimbang satu status dari allkpop yang membuat mata aku tertarik untuk kembali ke arah tajuk besar kali ini, and I'm shocked alot.

Girls Day Hyeri Faints on MCountdown! Stage

Seriously? Dikatakan dalam artikel, dia telah jatuh pengsan selepas membuat persembahannya di pentas MCountdown!. Dream Tea Entertainment tambah, Hyeri menghidapi selesema tetapi Hyeri masih mahu teruskan niat untuk membuat persembahan, tetapi mungkin terlalu penat lalu jatuh pengsan. Girls Day berhenti dengan jadual mereka buat sementara (ini bermakna Music Bank kali ni tak ada Girls Day sobbing hard).

Memang aku tahu, idols sangat pentingkan kerjaya. Mereka akan bekerja berhempas-pulas untuk memberikan yang terbaik untuk peminat masing-masing. Bukan setakat demi agensi, malah untuk semua orang. Sudah kerap dengar tentang idols yang jatuh sakit kerana terlalu kuat bekerja. Seperti yang kita lihat, kerja mereka seperti begitu mudah. Menyanyi, menari, menghadiri events, bergelak tawa di mana-mana rancangan televisyen dan hiburan semata. Sebenarnya, mereka bekerja lebih kuat dibelakang pentas. Berbulan sebelum comeback, mereka akan berusaha keras untuk yang terbaik. Begitu juga dengan Girls Day, dapat lihat usaha keras yang telah diberikan perlahan maju ke hadapan. Dulunya tidaklah berapa terkenal, sekarang? Vogue gila -_- /sigh


I made this just for fun and satisfiction. Niat asalnya, aku nak buat poster untuk hashtag #GellWellSoonHyeri tapi nampaknya macam tak kena je. Aku tak jadi dengan niat asal dan teruskan dengan gaya sendiri. I tried to not put as much as complicated things but seems like it's messier than I thought. Ke aku je rasa macam tu? ._. Hm

Kelmarin? Tak berapa ingat. Selepas sebulan juga aku tunggu, akhirnya EXO mini album Winter Special aku sampai juga. Teruja masa dapat bungkusan dari abang poslaju tu. Agak berpuas hati dengan album kali ni, walaupun mini album tapi bungkusan dia better dari 1st mini album mereka. Bungkusan album MAMA cuma dengan material macam kertas or something, tapi mini album Winter Special ni dibungkus dengan kotak keras jadi tidaklah cepat rosak atau renyuk macam mini album MAMA tu. Mungkin aku tidaklah berapa gaya aku dengan lagu-lagu dalam tracklist, tapi Miracle In December sangat best. Susah untuk gambarkan keunikan suara mereka tu. Tolong, tak mahu spazz malam-malam macam ni. ;_;

Tired, I should sleep now. Ppyong ヽ( ω)ノ