y a d d e u
home twitter facebook official +follow
disclamiar
annyeong guise
yad rabiaun {21} malaysian

chat
leave footsteps

credit
thanks bih

©nurin
thank you bih

« back
next »
Pain.
August 30, 2014 - 0 comment

It's already been awhile.

I deserve this place ━ pain.

I'm fucking weak. That's it.

Mengaku diri memang lemah, aku tahu. Hati tisu, hati kertas. Senang dikoyak. Senang digumpal. Senang direnyuk. Tak tahu apa sebenarnya ada dalam hati aku. Aku sendiri tak tahu apa yang aku nak dalam dunia ni. Semua serba tak kena. Ikutkan hati, merana. Ikutkan akal, pun merana. Apa kena dengan dunia? Keputusan apa yang disuruh aku untuk ambil? Mana petunjuknya? Aku hampir putus asa dengan hidup. Rakan, keluarga, masyarakat. Serba salah dibuatnya. Lemahlah aku ni. Lihat sendiri, aku sendiri meluahkan di dunia maya. Mana kekuatan aku? Hilang. Tidak pernah wujud. Itu aku.

Entah mengapa aku fikir aku pandai. Fikir aku cukup kuat untuk datang dan pergi dalam hidup manusia. Ternyata tidak. Malah, aku yang terseksa. Rakan yang lain hidup penuh bahagia. Aku? Sifat dengki, pendendam. Siapa kawal siapa? Hati kawal aku. Ya. Perasaan kawal emosi. Rakan nak jadikan lawan. Cuma sebab perempuan. Bodoh. Tak matang. Sekarang siapa lagi terseksa? Aku. Sekarang siapa lagi sunyi? Aku. Semua aku. Layak ke aku nak berkawan lagi? Tak. Inilah soalan dan jawapan yang selalu bermain di benak. Masihkah perasaan mengawal aku? Iya. I'm weak. Fucking weak, and I can't stand up as before again. I already fall, deeper than the sea. I deserve this place ━ A dark. A dead. A loner.

I'm done.

Sekarang, aku nampak.

Siapa lagi bahagia, siapa yang kecewa.

I'm sorry, world.