y a d d e u
home twitter facebook official +follow
disclamiar
annyeong guise
yad rabiaun {21} malaysian

chat
leave footsteps

credit
thanks bih

©nurin
thank you bih

« back
next »
DESTINY [Intro]
September 13, 2012 - 0 comment


Title; Destiny
Genre; Romantic, Angst
Author; Riyad Rusyaidi
Characters; Im Jin ah | Nichkhun | Kim Jong in
Status; Completed One-shot


Sipnopsis ;

Nana seorang gadis kampung. Dia telah berpindah ke bandar dengan alasan mahu menyambung belajar bersama kawan baiknya, Raina dan Lizzy. Ini kerana dia mahu melarikan diri drpd seorang lelaki yang tidak pernah dia suka, iaitu tunangnya. Dia telah dipaksa bertunang kerana mahu membalas jasa keluarga dipihak lelaki. Walaubagaimanapun, Nana semakin bengang apabila telah beberapa kali terserempak tunangnya telah mencuranginya. Sepandai-pandai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Tunangnya telah mengesan dimananya Nana berada. Dan ketika dia telah dapat dikesan, ketika itu dia telah jatuh cinta dengan seorang lelaki yang jauh lebih muda darinya..

Characters & Characteristic ;


     Im Jin ah, atau lebih selesa digelar sebagai Nana, berumur 24 tahun. Tidak pernah ada pengalaman bercinta walaupun sekali selama 24 tahun. Dia juga dipaksa untuk bertunang dengan pilihan ayahnya sehingga membuatkan dia amat tertekan lalu lari daripada kampung halaman bersama dua rakannya yang lain dengan alasan mahu menyambung belajar. Suka makan Mc'Donalds dan penggila contact lens. Hanya ada adik lelaki dan ayah.


     Nichkhun, 25 tahun. Nana menggelarkan dia sbg Nick. Dipendekkan cerita, Nichkhun adalah tunang pilihan ayah Nana. Walaupun sedikit Nana tidak pernah rasa cinta pun pada Nick. Seorang yang playboy dimata Nana. Hanya melayan karenah Nana dan penyabar. Mula berubah selepas dua tahun tidak menjumpai tunangnya, Nana. Seorang yang sangat caring, romantik dan sanggup mengorbankan apa shj demi Nana.


     Kim Jong in, 18 tahun. Nama gelaran yang diberikan kepada Jong in is Kai. Malah ahli keluarganya turut memanggil namanya sbg Kai. Kecuali Nana. Selalu meluangkan masa bersama Nana dan menjadi peneman Nana. Mempunyai perasaan suka sama suka, tetapi tidak pernah diluahkan. Menyimpan satu rahsia paling besar dalam hidupnya. Mempunyai seorang ayah dan kakak. Juga seorang lelaki yang kaya.

- Will post the oneshot at 15/09

Labels: , , ,